نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ابزاری حرفه ای است که به شما کمک می کند تا به اهداف استراتژی تان دست پیدا کنید. این نرم افزار شما را قادر می سازد تا اطلاعات مشتریان، خصوصا اطلاعات تماس، پروژه ها و فرایندهای تجاریِ در جریان آنها را جمع آوری، مرتب و پردازش کنید و در بخش فروش به درآمدزایی برسید. بنابرین، سیستم های CRM به شما کمک می کنند تا همه ی فعالیت های تجاری را در تمامی بخش های سازمان ردیابی و ارزیابی کنید.
<<زندگی بدون CRM در دنیای تجاری به معنی مدیریت و سازمان دهی بیشتر و فروش کمتر است.>>
هدف CRM ها قبل از هر چیز تمرکز بر درک بهتر نیازهای مشتریان و شناسایی نیازهای ویژه ی آنها است. این به ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتریان و در نتیجه رسیدن به درآمد بیشتر از مشتریان کمک می کند. مشتریان فعلی بالاترین ارزش هر شرکتی هستند، در نتیجه ارزشش را دارد تا با استفاده از CRM وفاداری آنها تضمین شده و کاملا از آنها پشتیبانی به عمل آید.
با استفاده از این تعاریف می توانیم بهتر با CRM آشنا شویم:
bull; سیستمی که از تمامی چرخه ی حیات مشتری پشتیبانی می کند
bull; سیستمی که از ارتباطات هماهنگ و مؤثر بین شما و مشتری پشتیبانی می کند
bull; سیستمی که از مراقبت و توجه به مشتریان در بالاترین سطح پشتیبانی می کند
سیستم های CRM معمولا به سه دسته ی ابتدایی تقسیم می شوند:
CRM عملیاتی | CRM تحلیلی | CRM تعاملی |
کمک به به تبلیغات فروش، بازاریابی و پشتیبانی های واحد خدمات مشتریان که <<فرانت آفیس>> گفته می شود. | تحلیل داده ها درباره ی رفتار مشتریان مانند تحلیل کمپین های بازاریابی، جستجوی فرصت های جدید فروش، پیش بینی رفتارهای مشتریان. | ارتباط با مشتریان از طریق کانال های ارتباطی مختلف، بهینه سازی این ارتباطات، به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به مشتریان در داخل شرکت. |
اکثر نرم افزارهای CRM شامل ماژول های زیر هستند:
سیستم های CRM در لایه های عمیق تر، معمولا اطلاعاتی درباره ی مشتریان و.
درباره این سایت